Speciální pedagog: inspirací k volbě profese
Číslo projektu: CZ.03.01.02/00/22_020/0000873
OP: Operační program Zaměstnanost plus
Příjemce: Somatopedická společnost, z.s.
Realizace: 1.1.2024 – 31.12.2025
Cíle projektu
Kalendář projektu
Aktivity projektu
Postup projektových prací v 1. období realizace projektu
Postup projektových prací v 2. období realizace projektu
Postup projektových prací ve 3. období realizace projektu
Postup projektových prací ve 4. závěrečném období realizace projektu
Výstupy – produkty projektu
————————————————-
Cílem projektu je zviditelnit společensky významný obor speciální pedagogika bez stereotypního vnímání kariérních perspektiv žen a mužů, kteří v něm působí. Prostředkem k dosažení projektového cíle je zavedení a pilotní ověření aktivit a vzdělávacích postupů realizovaných na úrovni středních škol, vysokých škol a zaměstnaneckých organizací v Ústeckém kraji a v Hl. m. Praze, které povedou k podpoře zájmu žáků středních škol o studijní obor speciální pedagogika a k motivaci studentů pedagogických fakult k pracovnímu působení v tomto oboru po absolvování vysokoškolské přípravy.
Kalendář projektu:
- Od 1.1.2024 – do 30. 6. 2024 – realizace 1. období projektu
- Od 1. 7. 2024 – do 31.12. 2024 – realizace 2. období projektu
- Od 1. 1. 2025 – do 30. 6. 2025 – realizace 3. období projektu
- Od 1. 7. 2025 – do 31. 12. 2025 – realizace 4. období projektu
Aktivity projektu:
KA1 – Působení ambasadorů oboru speciální pedagogika na středních školách v Ústeckém kraji a v Praze.
KA2 – Organizace Boy Days pro studenty středních a vysokých škol v pracovních organizacích, v nichž působí speciální pedagogové.
KA3 – Sdílení a přenos zkušeností ze studia speciální pedagogiky na vysokých školách, vč. síťování vysokoškolských pracovišť a pracovních organizací.
KA4 – Evaluace aktivit projektu.
Postup projektových prací v 1. období realizace projektu:
V 1. období realizace projektu došlo k pokroku ve všech čtyřech klíčových aktivitách: v KA1 byly úspěšně proškoleni peeři (ambasadoři) oboru speciální pedagogika v dialogických metodách práce se středoškoláky, v interpretacích potřeb jednotlivých CS speciální pedagogiky, v aktuálních trendech a problémech pracovní praxe v oboru, v technikách individuálního působení na žáky SŠ s cílem ovlivnit jejich vnímání oboru a příležitostí ke studiu speciální pedagogiky na vysokých školách. Peeři tak byli připraveni pro své praktické působení na středních školách. V KA2 bylo zapojeno 5 pracovních organizací, které reprezentovali jejich kvalifikovaní pracovníci na fóru praktiků dne 10. 5. 2024 v Praze. V KA3 se na 2 katedrách speciální pedagogiky uskutečnily volitelné semináře se zaměřením na témata v oboru, která odpovídají potřebám a zájmům studujících mužů i žen. V KA4 byly projektové intervence na VŠ průběžně monitorovány a evaluovány zkušeným evaluátorem v dotazníkových šetřeních. Výsledky dílčí evaluace pak byly shrnuty do vstupní evaluační zprávy.
Postup projektových prací v 2. období realizace projektu:
…
Postup projektových prací ve 3. období realizace projektu:
…
Postup projektových prací ve 4. závěrečném období realizace projektu:
…
Výstupy – produkty projektu:
Vstupní evaluační zpráva
Vstupní evaluační zpráva k projektu CZ.03.01.02/00/22_020/0000873 „Speciální pedagog: inspirací k volbě profese“ je zpracována na základě doporučení z PRŮVODCE EVALUACÍ VE VÝZVĚ č. 020 OPZ a Průvodce evaluátora
Vstupní evaluační zpráva – 4.5_Vstupni-evaluacni-zprava-1.pdf |
Výstupy ze šetření
Výsledky kvantitativního dotazníkového šetření mezi vysokoškolskými studenty a studentkami speciální pedagogiky
Výstupy ze šetření – 4.6_Vystupy-ze-setreni.pdf |